Szkoła Podstawowa im. Zofii Przewłockiej w Woli Gałęzowskiej

Nauczanie zdalne

Arkusze próbnego egzaminu ósmoklasisty. Język angielski.


Arkusze próbnego egzaminu ósmoklasisty. Matematyka.


Uwaga! Próbne sprawdziany ósmoklasisty.

W dniach 30, 31 marca oraz 1 kwietnia uczniowie naszej szkoły piszą próbny sprawdzian ósmoklasisty. Szczegółowe informacje znajdziecie w wiadomościach w Librusie. Życzę powodzenia.


Zestawy zadań powtórkowych ze wszystkich przedmiotów egzaminacyjnych przygotowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną:

Pierwszy tydzień organizacji szkoły w domu mamy za sobą. W tym czasie wszyscy pomału uczymy się –  nauczyciele, dzieci i rodzice –  jak zorganizować efektywnie naukę zdalną. Przed nami wszystkimi niemałe wyzwanie.

 Oto kilka wskazówek dla rodziców, jak wspierać dzieci w tym trudnym czasie:

  1. Rodzice powinni spokojnie rozmawiać ze swoimi dziećmi o koronawirusie. Warto przypomnieć dzieciom, że są rzeczy, które możemy zrobić, aby zapewnić bezpieczeństwo sobie i swoim najbliższym: często myć ręce, nie dotykać twarzy i zostać w domu.
  2. Dzieci potrzebują rutyny. Należy stworzyć stały harmonogram, który obejmuje zarówno czas na zabawę, możliwość kontaktu telefonicznego z przyjaciółmi, a także czas przeznaczony na naukę, prace domowe. Jeśli chodzi o młodsze dzieci, to najlepiej zaplanować ich dzień tak, aby najpierw zacząć od obowiązków (szkolnych), a następnie przeznaczyć czas na zabawę.
  3. Przed przystąpieniem do nauki należy zadbać o odpowiednie miejsce gdzie jest cicho  i spokojnie, gdzie dziecko może się skoncentrować i nic go nie rozprasza, gdzie w tle nie jest włączony telewizor i inne media. Przed przystąpieniem do nauki należy  przygotować wszystkie książki i pomoce, tak aby później nie przerywać pracy. Odrabianie lekcji warto rozpocząć od najtrudniejszego zadania, wskazane jest również rozdzielanie materiału na krótsze partie oraz włączenie przerw w nauce.
  1. W nauce i odrabianiu prac domowych ważna jest systematyczność, przyswajanie wiedzy stopniowo i małymi partiami zajmuje to stosunkowo niewiele czasu i nie wymaga zbyt dużego wysiłku. Warto stosować różnego rodzaju techniki ułatwiające zapamiętywanie: notatki          z wykorzystaniem różnych kolorów, podkreśleń, bazowanie na skojarzeniach, wszelkiego rodzaju fiszki, czyli słowa klucze i hasła w książkach, na biurku, na karteczkach. To wszystko może pomóc dziecku lepiej i bardziej trwale opanować materiał.
  2. Nie należy stawiać dziecku zbyt wygórowanych wymagań, swoje oczekiwania dostosujmy do jego możliwości. Pamiętać również, że należy, chwalić dziecko nawet za drobne postępy w nauce.
  3. Nie wyręczajmy dziecka w odrabianiu lekcji. Kiedy prosi o pomoc, nie podawajmy mu gotowych rozwiązań, ale jedynie na nie naprowadźmy, udzielmy wskazówek, wyjaśnijmy wątpliwości. Zachęćmy dziecko do samodzielności, obowiązkowości i systematycznej pracy podczas zdalnego nauczania jak i odrabiania prac domowych.

 

 

Kontakt z pedagogiem: e-dziennika Librus, Messenger, WhatsApp, poczty elektronicznej e-mail, telefonicznie.

Dane do kontaktu znajdziecie w Librusie.

16.04.2021 r.

Temat: Oceany i morza.
1. Życie w wodach  oceanów i mórz
– Podróż w morskie głębiny
– Rozgwiazdy i inne stwory – praca z masy solnej
2. K.P. 4 s. 17
3. Pokoloruj rybki- karta pracy
4. Życie wodne – koniki morskie (kolorowanka)
5. Życie wodne – meduzy (kolorowanka)
6. Zadania matematyczne

15.04.2021 r.

Temat: Wycieczka do zoo.
1. Wycieczka do zoo.
– Zabawa logopedyczna
– Jakie to zwierzę?
– Piosenka ,,Dżungla”
– Ciekawostki o zwierzętach
– Zagadki o zwierzętach
– Praca dla chętnych
2. Dopełnianie oczek na kostkach, aby było ich po równo.( K.P. 4 s. 16)
3. Nauka wybranego wiersza Jana Brzechwy ,,Zoo”.
4. W zoo – Co się nie zgadza?
5. Kolorowanki.

14.04.2021 r.

Temat: Sekrety świata zwierząt.
1. Sekrety świata zwierząt (zabawa dydaktyczna, zwierzęta naj…)
2. Czytanie ze zrozumieniem, różnicowanie podobnych wyrazów. (K.P.4 s. 15 z. 1 i 2)
3. Uczymy się pisać literki ,,f”.
4. Ćwiczenia spostrzegawczości.
5. Policz zwierzęta.
6. Kolorowanka – zwierzęta Afryki.

13.04.2021 r.

Temat: Zwierzęta na różnych kontynentach.
1. Zwierzęta na różnych kontynentach: (dalekie podróże, klasyfikacja zwierząt, sympatyczna foka, wprowadzenie literki ,,f”, morze – praca plastyczna)
2. Rysowanie foki według rysunkowej instrukcji. (K.P. 4 s. 13 i 14)
3. Zwierzęta morskie – ilustracja.
4. Kolorowanka – zwierzęta morskie.

12.04.2021 r.

Szanowni Rodzice,
w związku z zawieszeniem pracy stacjonarnej przedszkoli, w dniach 12.04.2021 – 18.04.2021, podstawa programowa realizowana będzie w  formie nauczania zdalnego. Kształcenie na odległość odbywa się za pomocą strony internetowej szkoły, gdzie codziennie dodawane są propozycje pracy z dziećmi w domu, a także za pomocą platformy Microsoft Teams o godz. 9:00.
Systematycznie na tej stronie będą umieszczane, przez nauczycielki zestawy zadań, zabaw i innych aktywności do zrealizowania na każdy dzień. Materiały te są zgodne z podstawą programową, realizowanym programem i tematyką kompleksową.
Pozdrawiamy serdecznie rodziców i nasze kochane dzieci.     
Życzymy wszystkim dużo zdrówka oraz udanej zabawy i nauki!
12.04.2021 r.
Temat: Wiosenna łąka.
1.,,Na łące” – słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej
   (zagadki z łąki, kwiatowe zadania, ciekawostki z łąki – film, spacer na łąkę).
2. Przyjrzyj się łące z plasteliny. Zaznacz pętlami w tabelce: ile motyli fruwa, ile żab jest na łące, ile kwiatów już zakwitło – KP4, s.12.
3. Pisanie litery ,,j”.
4.Zabawa z czytaniem cz.1( s.4 -17).

25.06.2020r.

Temat: Żegnaj, przedszkole!
1. Wakacyjne plany.
2. Wakacyjne przestrogi.
3. Bezpieczne rady – karta pracy.
4. Rady i zabawy na wakacje.
5. Piosenki: ,,Niech żyją wakacje”, ,,Hej przedszkole”.
6. Ćwiczenia gimnastyczne.
7. Kolorowanka – ,,Wakacje”.
8. Na wakacje gorąco polecamy.
Z okazji długo wyczekiwanych wakacji życzymy wszystkim przedszkolakom bezpiecznych
i  słonecznych wakacji, interesujących podróży, niezapomnianych wrażeń, uśmiechu na co dzień oraz udanego wypoczynku.

24.06.2020r.

Temat: Wakacyjna matematyka.
1. Odszukaj pary takich samych liczb i pokoloruj je na taki sam kolor – KP4 s.80
2. Popatrz jak się gra w klasy. W wolnym czasie pobaw się naprawdę – KP4 s. 81
3. Słuchanie opowiadania ,,Wakacyjna przygoda”
4. Sudoku obrazkowe: lato, transport.
5. Zadania tekstowe.
6. Zadania logiczne.

23.06.2020r.

Temat: Już lato woła nas.
1. Połącz zdania z odpowiednimi obrazkami. Narysuj brakującą ilustrację – KP4 s. 79
2. Wysłuchanie wiersza ,,Bezpieczne wakacje”.
3. Bezpieczne wakacje.
4. Zagadki dotyczące bezpieczeństwa.
5. Bezpieczne wakacje naszych dzieci- referat dla rodziców.

22.06.2020r.

Temat: Wakacji nadszedł czas.
1. Przeczytaj wyrazy związane z wakacjami. Otocz pętlą wyrazy, które mają trzy sylaby – KP4 s.78
2. 23 czerwca – Dzień Ojca.
3. Portret taty – opowiadanie.
4. Kolorowanki – laurki dla taty.
5. Słowa i kształty – karta pracy.

19.06.2020r.

Temat: Lato zaprasza nas do zabawy.
1. Zestaw ćwiczeń porannych.
2. Wkrótce wakacje.
3. Przejdź labirynt, a dowiesz się, jak spędzą wakacje Janek, Hania,
    Julka i Staś. Czym kolejno podróżował Olek? – KP4 s. 74.
4. Plecak Amelki – KP4 s. 75.
5. Popatrz na ilustracje i dopasuj do każdego obrazka odpowiednią
    sylabę – KP4 s. 76 -77.

15.06.2020r.

Temat: Bez zwierząt świat byłby smutny.
1. Moje domowe zwierzątko – KP4 s. 71.
2. Pies przyjacielem człowieka.
3. Utrwalanie liter.
4. Matematyka rolnika – KP4 s. 72 – 73.
5. Zadania dodatkowe – KP4 s. 95.
W dniach 16 – 18.06.2020 r. odbywa się Egzamin Ósmoklasisty. Przedszkolaki  i uczniowie  klas I – VII nie mają w tych dniach zajęć dydaktyczno – wychowawczych.

10.06.2020r.

Temat: Literkowa farma.
1. Pokoloruj litery. W każdej ramce narysuj przedmiot lub zwierzę, w którego nazwie jest jedna lub więcej z podanych liter – KP4 s. 68 – 69.
2. Uporządkuj historyjkę obrazkową KP4 s. 70.
3. Co słychać na wsi?
4. Skąd się bierze mleko?
5. Zagadki o zwierzętach.
6. Kolorowanki: W zagrodzie wiejskiej.

09.06.2020r.

Temat: Co słychać w gospodarstwie.
1. Rolnik – kto to taki?
2. Jak powstaje chleb?
3. Od buraka do lizaka.
4. Pracowite pszczółki.
5. Co słychać w gospodarstwie – KP4 s. 66 – 67.

08.06.2020r.

Temat: Opiekujemy się ogrodem.
1. Matematyka z ogródka.
2. Nasz mały stragan – zadania matematyczne KP4 s. 64 – 65.
3. Martwa natura z warzywami i owocami – malowanie farbami.
4. Odszukaj i połącz  ze sobą identyczne kostki.
5. Lisy i motylki – matematyczne zadania.
6. Podział na sylaby –  przeczytaj.

05.06.2020r.

Temat: Zdrowo się odżywiamy.
1. Ćwiczenia gimnastyczne.
2. Zagadki tematyczne.
3. Owady i kwiaty w letnim ogrodzie – KP4 s.62.
4. Odczytanie wypowiedzi dzieci i narysowanie posiłków zgodnie z treścią wypowiedzi dzieci – KP4 s. 63.
5. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
6. Dokończ kolorować obrazek.

04.06.2020r.

Temat: Lato, lato wszędzie.
1. W letnim ogródku – zabawa językowa, nauka wiersza na pamięć, wyróżnianie rymów.
2. Co jest na obrazkach? Połącz te obrazki, których nazwy się rymują – KP4 s. 60.
3. Pokoloruj owoc i jego nazwę tak samo KP4 s. 61.
4. Zadania dodatkowe: poznanie litery ,,ę” – KP4 s. 89.
 – Pisanie litery ,,ę” w liniaturze.
 – dzielenie słów zawierających głoskę ,,ę” na sylaby.
5. Łamigłówki dla dzieci – warzywa i owoce.

03.06.2020r.

Temat: Lato daje nam zdrowie.
1. W zdrowym ciele zdrowy duch.
2. Co zbieramy latem, a co jesienią? – KP4 s. 58.
3. Piramida zdrowia – KP4 s. 59.
4. Wykonaj pracę plastyczną – ,,Owocowy ludzik” (dowolna technika).
5. Odejmowanie w zakresie 10 – Gruszka.

02.06.2020r.

02.06.2020 r.
Temat: Rozwiązujemy łamigłówki matematyczne.
1. Odkoduj informacje i wklej do tabeli odpowiednie rysunki – KP4 s. 56.
2. Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem. Dzieci pokoloruj dowolnie – KP4 s.57
3. Zabawy ruchowe z użyciem piłek.
4. Uczę się odejmować.
5. Matematyczne gry edukacyjne:www.matzoo.pl

01.06.2020r.

Temat: Zabawy na placu zabaw.
1. Każdy z nas jest inny.
2. Sportowe zadania – pogadanka z dziećmi na podstawie kart pracy – KP4 s. 54 – 55.
3. Zabawa zamiast zabawek na Dzień Dziecka.
4. Kolorowanka – Miś.
5. Posłuchajmy i wspólnie pośpiewajmy.

29.05.2020r.

Temat: Skaczemy, pływamy, biegamy…
1. Żaba i żabka – rozmowa zainspirowana wierszem A. Frączek pt. ,,Żaba i żabka”.
2. Połącz sylaby – zabawa dydaktyczna rozwijająca funkcje językowe – KP4 s. 52.
3. Pokoloruj obrazki zgodnie ze wzorem. Dopasuj podpisy – KP4 s. 53.
4. Dodawanie w zakresie 10 – karta pracy.
5. Odejmowanie w zakresie 10 – karta pracy.

28.05.2020r.

Temat: Warto być wysportowanym.
1. Dzień dobry – sporty letnie.
2. W jaki sposób dzieci spędzają swój wolny  czas? Zaznacz sprzęty sportowe,
    których lubisz używać – KP4 s. 50.
3. Nazwij dyscypliny sportowe, które widzisz na ilustracjach.
    Rysuj po śladzie i koloruj według wzoru koła olimpijskie – KP4 s. 51.
4. Gimnastyka buzi i języka.
5. Piłka – kolorowanka.

27.05.2020r.

Temat: Dom naszych marzeń.
1. Wymarzony dom.
2. Rodzinnie liczymy, mierzymy – się poznajemy.
3. Dom –  kolorowanka.
4. Kto może mieszkać w domu?
5. Zadania dodatkowe – zapoznanie z pisaną literą ,,ó” – KP4 s. 87.

26.05.2020r.

Temat: Wkoło naszego podwórka domów stoi czwórka.
1. Wkoło naszego podwórka domów stoi czwórka – KP4 s. 48.
2. Zadania matematyczne – KP4 s.49.
3. Zobacz mamo! – słuchanie opowiadania M. Ledwoń.
4. Zabawy z mamą.

25.05.2020r.

Temat: Razem z mamą, razem z tatą.
1. Razem z mamą, razem z tatą – KP4 s. 46.
2. Moi rodzice.
3. Moja rodzina – piosenka.
4. Niezwykła sobota – czytanie ze zrozumieniem – KP4 s. 47.
5. Laurki dla mamy – kolorowanki.

22.05.2020r.

Temat: Kuchenne przygody dla zdrowia i urody.
1. Kuchenne przygody dla zdrowia i urody – ćwiczenia i zadania.
2. Przeczytaj tekst o rodzinie Kowalskich. Otocz pętlami wszystkie imiona. Pokoloruj ubrania tak, aby
    dzieci miały ubrania w takich samych kolorach jak dorośli – KP4 s. 44.
3. Nazwij obrazki i przeczytaj wyrazy. Podziel nazwy obrazków i wyrazy na sylaby. Odczytaj litery
    i napisz je po śladzie. Połącz w pary wielkie i małe litery – KP4 s. 45.
4. Motyle – kolorowanka

21.05.2020r.

Temat: Rodziny duże, rodziny małe – wszystkie wspaniałe.
1. Moja rodzina- ćwiczenia i zadania matematyczne.
2. Pokoloruj rodziny, które przyszły na rodzinny piknik – KP4 s. 42.
3. Rodzina Nowaków – KP4 s. 43.
4. Kwiatuszkowe korale dla mamy – kolorowanka.
5. Bukiet dla mamy – kolorowanka.

20.05.2020r.

Temat: Moja mama detektyw.
1. Słuchanie kolejnej opowieści o niezwykłej mamie czarodziejce ,,Jak nasza mama szukała złodzieja”
2. Mama i dzieci – ćwiczenia ortofoniczne. A ja wolę moją mamę – nauka piosenki.
3. Praca plastyczna – KP 4 s. 40.
4. Dorysuj w każdej pętli elementy, aby było ich razem tyle ile wskazuje liczba. Dorysuj drugą połowę obrazka według wzoru – KP4 s. 41
5. Zadanie dodatkowe – zapoznanie z liczbą 20 – KP 4 s. 94.

19.05.2020r.

Temat: Moja mama jubilatka.
1. Słuchanie opowiadania ,,Czar dla mamy”.
2. Napisz po śladzie, zwróć uwagę na kolejność i kierunek pisania.
3. Mama dostała zaproszenie od córki na popołudnie w domku na drzewie. Rysuj po śladzie drzewo i szczeble drabiny. Przeczytaj wyrazy na szczeblach – KP4 s. 38.
4. Przeczytaj co działo się u Kuby w domu, kiedy wrócił z przedszkola. Pokoloruj wybrany deser.

    Sprawdź, czy udało ci się dobrze zrozumieć tekst – KP4 s. 39


18.05.2020r.

Temat: Moja mama czarodziejka.
1. Słuchanie opowiadania Joanny Papuzińskiej ,,Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”.
2. Nazwij obrazki. Powiedz, jaka głoskę słyszysz na początku każdej nazwy. Połącz obrazki z właściwymi literami. Rysuj po śladzie bańki mydlane, a potem wklej sylaby i kolejno czytaj – KP4 s. 36.
3. Przeczytaj wypowiedzi. Dokończ i pokoloruj portret mamy zgodnie z przeczytanymi informacjami – KP4 s. 37
4. Nasz mama czarodziejka – zadanie do lektury.
5. Nasz mama czarodziejka – kolorowanka.
6. Zadanie dodatkowe – zapoznanie z drukowaną  literą ,,ń” – KP4 s. 86

15.05.2020r.

Temat: Moja mama ratowniczka.
1. Jak nasza mama zreperowała księżyc – słuchanie opowiadania.
2. Bukiet kwiatów – zabawa słowna – karta pracy.
3. Uporządkuj historyjkę obrazkową, numerując obrazki. Opowiedz, co się wydarzyło – KP4 s. 34.
4. Pokoloruj bukiety zgodnie ze wzorem. Dopasuj bukiety do każdej mamy… – KP4 s. 35.
5. Wierszyk dla Mamy.

14.05.2020r.

Temat: Kiedy książki kupujemy, pisarzowi dziękujemy!
1. Po co jest praca? (monety i banknoty)
2. Poeta, to brzmi dumnie! (zabawa słowna)
3. Połącz w pary zawód  z narzędziem pracy – karta pracy.
4. Zadania matematyczne – KP4 s.32,33.
5. Zadanie dodatkowe. Poznanie liczby 19 – KP4 s. 93

13.05.2020r.

Temat: Jest tyle ciekawych zawodów na świecie!
1. Powiedz, czym zajmują się osoby przedstawione na ilustracjach. Wklej brakujące nazwy zawodów. Posłuchaj wierszyka i zapamiętaj go, a następnie powtarzaj przy rysowaniu samolotów – KP4 s.30.
2. Przeczytaj zdania. Przedstawiciele jakich zawodów mogą tak o sobie powiedzieć?                                 Połącz wypowiedzi z właściwymi osobami – KP s.31.
3. Świat dla odważnych.
4. Świat fryzjera.
5  Świat leśnika.

12.05.2020r.

Temat: Kto szyje ubrania?
1. Kto szyje ubrania? (Zabawy matematyczne z guzikami)
2. Narysuj po śladzie nitki właściwymi kolorami. Przyklej w pętlach nici różowej wszystkie sylaby, które mają na końcu ,,a” lub ,,e”, w pętlach nici niebieskiej – te, które mają na końcu ,,i” lub ,,y” – KP4 s. 29
– Przeczytaj sylaby zaplątane w niebieską i różową nitkę.
– Z jakimi zawodami kojarzą się nici?
Dokończ rysowanie szlaczków.
3. Szyjemy, fastrygujemy – zapoznanie z wielką i małą literą ,,ć” pisaną KP4 s. 85

11.05.2020r.

Temat: Kto buduje dom?
1. Wiersz Juliana Tuwima ,,Wszyscy dla wszystkich” – poznawanie specyfiki różnych zawodów, budowanie spójnej wypowiedzi.
2. Posłuchaj dzieci, które opowiadają o swoich rodzicach, i wklej odpowiednie ilustracje obok każdego dziecka (tekst s. 96) – KP4 s. 26.
3. Przyjrzyj się sytuacjom pokazanym na zdjęciach, a następnie połącz je z osobami, do których można się zwrócić o pomoc. Opowiedz, na czym polega praca osób przedstawionych na zdjęciach – KP4 s. 27.
4. Przyjrzyj się zdjęciom. Odszukaj w wyklejance podpisy i wklej pod właściwymi zdjęciami – KP4 s. 28.

08.05.2020r.

Temat: Nasza grupowa biblioteczka.
1. ,,W bibliotece” – rozmowa inspirowana opowiadaniem Anity Głowińskiej ,,Kicia Kocia w bibliotece”.
2. Półki w bibliotece – wykonywanie obliczeń, łączenie książki z odpowiednią półką – KP4 s. 24.
3. Zadania matematyczne – KP4 s. 25.
4.Jestem przyjacielem książki (budowa książki, regulamin poszanowania książek).
5. Praca plastyczna – zakładka do książki.
6. Zadania dodatkowe – KP4 s. 92.

07.05.2020r.

Temat: Czytamy nasze ulubione bajki.
1.W królewskiej bibliotece – KP4 s. 22.
2. Przeczytaj, o czym Zuzia rozmawiała ze Stasiem. Które słowa mówi Zuzia, a które Staś?
    Rozwiąż miniquiz do tekstu – KP4 s. 23.
3. Zadania – ,,Ulubieni bohaterowie” ( piosenka ,,Witajcie w naszej bajce”, bajkowa zgadywanka, zaznacz odpowiednia cyfrę – karty pracy)

06.05.2020r.

Temat: Opowiadamy nasze ulubione bajki.
1. Słuchowisko ,,Dom bez książek to dom bez okien”
2. Zadania dodatkowe do tematu.
3. Szablon do  pisania literki ,,ź”
4. Zabawa ruchowa -,,Korona czytelnika”

05.05.2020r.

Temat: Idziemy na baśniowy bal.
1. Baśniowy bal – rozwiązywanie zagadek o postaciach bajkowych.
2. Pokoloruj postacie z bajek. Połącz liniami bohaterów z tej samej bajki. KP4 s. 18
3. ,,Jak powstaje książka” – prezentacja multimedialna, poznawanie zawodów związanych z powstawaniem książki.
4. Popatrz na ilustracje i powiedz, o czym czytają dzieci. KP4 s. 19
5. Policz ciasteczka – Jaś i Małgosia (kolorowanka)

29.04.2020r.

Temat: Nasze małe i duże odkrycia.
1. Detektywistyczne działania matematyczne – KP4 s.16, 17.
2. Gry interaktywne – Polska.
3. Nasza flaga – karta pracy.
4. Majowe świętowanie.
5. Tor przeszkód.
Dni 30.04.2020 r. – 04.05.2020 r. są dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

28.04.2020r.

Temat: Dzieciaki odkrywają świat.
1. Przygody Janka – detektywa – próby samodzielnego czytania tekstu. Dorysuj obok Janka zwierzątka, które pojawiły się w opowiadaniu. KP4 s. 15
2. Dodawanie w zakresie 10.
3. Zabawy literkami.
4. Rebusy – Rysowanie po śladzie.

27.04.2020r.

Temat: Mali odkrywcy bawią się w detektywów i wymyślają różne zabawy.
1. Pokoloruj litery, które występują w twoim imieniu. Ślimakowe zabawy. KP4 s. 12
2. Przeczytaj imiona dzieci zad. 1, napisz litery po śladzie zad.2. KP4 s. 13
3. Zdobywanie sprawności literowego detektywa. KP4 s. 14.
4. Emocje- puzzle.
Zadanie dodatkowe: poznanie litery ,,ś” KP4 s. 83
Zabawy z lupą – prowadzenie obserwacji przyrodniczych. Szukanie w ogrodzie ślimaków, muszli po ślimakach, obserwacja zachowania ślimaków.

24.04.2020r.

Temat: Jak najlepiej spędzać wolny czas?
1. Jak Janek i Paweł spędzili wolną sobotę? Opowiedz, co robił każdy chłopiec. KP4 s. 10-11
2. Nauka piosenki ,,Wiosna w błękitnej sukience”.
3. Nauka pisania cyferek po śladzie.
4. Dodawanie – porównaj
5. Zadania dodatkowe dowolna strona ,,Popisanki” i ,,Wypatrywanki”

23.04.2020r.

Temat: W świecie gier komputerowych.
1. Jak mądrze korzystać z komputera?
2. Kolorowanie według kodu KP4 s. 8
3. Figurowe sudoku – KP4 s. 9
4. Oczka – dodawanie w zakresie 10
5. Do czytania  wyrazy z podziałem na  sylabami.
6. Ćwiczenia gimnastyczne.

22.04.2020r.

Temat: Ach, ta telewizja.
1. ,,Telewizor”- słuchanie wiersz Stanisława Grochowiaka. Jak nie telewizor, to co? Zasady korzystania z telewizji.
2. Maszt telewizyjny – KP4 s. 6
3. Co lubią oglądać dzieci?  – dobieranie ilustracji do zdań KP4 s. 7
4. Połącz działania z wynikami.
5. Zadania dodatkowe 1
6. Pisanie litery ,,,ż”

21.04.2020r.

Temat: Mądrze korzystamy z komputerów i tabletów.
1.Ćwiczenia w czytaniu – Skacz jak żabka i czytaj sylaby szybko  KP4 s.4
2.Zadanie1 – KP4 s.5
3.Kolorowe dodawanie  w zakresie 10
4.Zadania dodatkowe – Poznanie litery ,,ż” KP4 s.82
5.Artykuł dla rodziców.

20.04.2020r.

Temat: Pośród multimediów
1. Multimedia – rozwiązywanie zagadek o urządzeniach elektronicznych.
2. Popatrz na zdjęcia i powiedz,  jak dzieci i rodzice korzystają z różnych mediów – KP4 s. 3
3. Narysuj na kartce z bloku, w jaki sposób ty korzystasz z multimediów.
4. Mój kolega komputer – słuchanie wiersza S. Karaszewskiego
5. Karta pracy – Dodawanie do 10
6. Kolorowe cyfry – żabka.
7. Spacer po ogrodzie – obserwowanie młodych liści, pąków i kwiatów.

 17.04.2020r.

Temat: Jak zachować się w czasie różnej pogody?
1. Godziny na zegarach-rozpoznawanie godzin na zegarze, łączenie symbolu pogody z godziną na zegarze – KP3 s. 80
2. Dodawanie w zakresie 10 – KP3 s. 81
3. Historyjka obrazkowa
4. Znajdź różnice – Ulewa
5. Ćwiczenia w pisaniu KP3 s. 94,95
6. Zadania dodatkowe

16.04.2020r.

Temat: Pogoda w różnych porach roku.
1. Odczytaj litery. W ramkach narysuj przedmioty, w nazwach których występują te litery – KP3 s. 78
2. Deszczowe kompozycje -policz krople deszczu i  wymyśl, co może powstać z każdej kropli deszczu (ilustracje według własnego pomysłu) – KP3 s. 79
3. Dopasuj rysunki z warunkami atmosferycznymi do tych pór roku, podczas których najczęściej one występują.
4. Czego brakuje? Dorysuj.
5. Pogoda i pory roku – Puzzle kołowe (kolorowanka)
6. Spacer – obserwujemy pogodę i uzupełniamy – KALENDARZ POGODY.

15.04.2020r.

Temat: Obserwujemy pogodę.
1. Pogoda w poszczególnych porach roku – KP3.s.74,75
2. Przeczytaj komunikaty na temat pogody – KP3 s. 76
3. Zagadki obrazkowo-literowe o symbolach pogody – KP3 s. 77
4. Projekt – Kalendarz pogody.
    – Sam obserwuję pogodę
    – Łamigłówki dla dzieci

08.04.2020r.

Temat: Wielkanocne zwyczaje.
1.Słuchanie wiersza ,,Pisanki”
2.Historyjka obrazkowa
3.Karta pracy 3 s. 83
4.Wierszyk do nauki na pamięć: ,,Cukrowy baranek”
5.Prezentacja ,,Wielkanoc”
6.Kolorowanki  dla chętnych: ,,Wielkanocna zagadka”, ,,Święconka”, ,,Wielkanocne koszyczki”, ,,Wielkanocne zajączki”, ,,Świąteczna dekoracja”, ,,Wielkanocne symbole”, ,,Owieczka”.
Przerwa świąteczna 09.04.2020 r. – 14.04.2020 r.
 ŻYCZYMY ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

07.04.2020 r.

Temat: Wyprawa po wiosenne słońce.
1. Czytanie ze zrozumieniem, wyszukiwanie określonych wyrazów w tekście KP3 s. 70-71
2. Wiosenna matematyka – KP3 s. 72-73
3. Zabawa ruchowa
4. Kolorowanka – ŻABKA
5. Zadania dodatkowe KP3 s.84-85

06.04.2020 r.

Temat: Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienkach.
1. Przyjście wiosny – osłuchanie z wierszem ,,Przyjście wiosny” Jana Brzechwy – KP3 s. 66,67
2. Na wiosennej łące stokrotki pachnące – poznanie pisanej litery ,,h” – KP3 s. 68,69
3. Znajdź wszystkie tulipany – karta pracy
4. Kolorowanki: ,,Wiosenne drzewo”, ,,Zwiastun wiosny”
5. Wiersz ,,Przyjście wiosny”

03.04.2020 r.

Temat: Kto odpowiada za czystość na naszej planecie?
1. Kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji KP3 s. 64
2. Rodzaje śmieci KP3 s. 65
3. Wykonaj obliczenia
4. Kto szkodzi leśnej przyrodzie
5. Historyjka obrazkowa

02.04.2020 r.

Temat: Po co nam tyle koszy na śmieci?
1. Rozmowa Julki – ćwiczenia w zakresie czytania KP3 s. 63
2. Segregujemy odpady – KP3 s.64
3. Wiersz – ,,Tak wiele nie trzeba”
4. Łamigłówka do wiersza -,,Tak wiele nie trzeba”
5. Wytęż wzrok

UWAGA PRZEDSZKOLAKI! KONKURS.

Serdecznie zachęcamy dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klas 1-3 z terenu powiatu lubelskiego oraz miasta Lublin do wzięcia udziału w konkursie „Jak Wojtek został strażakiem. Mam sposób na kwarantannę”. Organizatorami konkursu są Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Wilczopolu, pod patronatem honorowym Starosty Lubelskiego Zdzisława Antonia.

Zadaniem uczestników jest wykonanie tematycznej pracy w jednej z dwóch kategorii: praca plastyczna/techniczna lub rymowanka/piosenka i przekazanie jej na skrzynkę e-mail konkursu do 27 kwietnia 2020 r.

Na autorów najlepszych prac w każdej kategorii czekają nagrody!

Wszelkie szczegóły dotyczące konkursu można znaleźć na stronie internetowej KM PSP w Lublinie: www.kmpsp.lublin.pl

Link do ogłoszenia oraz regulaminu konkursu: Konkurs: Jak Wojtek został strażakiem. Mam sposób na kwarantannę – Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie


01.04.2020
Temat: Czyste powietrze – czy wiemy, czym oddychamy?
1. Historyjka obrazkowa – KP3 s. 58-59
2.,,J” jak jajko – zapoznanie z małą i wielką literą ,,j” KP 3 s. 60-61
3. Łamigłówki dla dzieci – ,,Robimy porządki”
4. Znajdź 5 różnic – ,,Zbieramy śmieci”

31.03.2020
Temat: Obserwujemy niebo.
1. Kosmiczne zadania – KP3 s.56-57
2. Zadania dodatkowe -KP3 s. 92
3. Uzupełnij karty pracy (plik: kosmos)

4. Boogie-woogie – zabawa ruchowa przy piosence, utrwalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony: https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc


30.03.2020r. 
Temat: Kto to jest astronauta?
1.Czytamy – KP3 s.54
Zakres ćwiczeń  do nauki czytania:
-liczenie wyrazów w zdaniu
-podział wyrazu na głoski
-podział wyrazu na sylaby
-rysowanie tylu kropek, ile jest głosek ma wyraz
-rysowanie tylu kwiatków, ile sylab ma wyraz
2.Robot z trójkątów i kwadratów -KP3- s.55 zadanie 1 i 2

3.Do obejrzenia filmik

„Układ słoneczny dla dzieci”: https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU


27.03.2020 r.
Temat: Słońce, planety i księżyce, co to za niesamowity układ?
1. Układ Słoneczny – KP3, s. 50-51.
2. Poznanie małej i wielkiej litery „f” – KP3,s. 52-53.

3. Utrwalaj pisownię poznanych liter – „Popisanki”.


Przesyłamy propozycje zabaw na spostrzegawczość i nie tylko. Wasze nauczycielki.

Zadania wychowawczo- dydaktyczne,  ciekawe zabawy, pomysły i karty pracy, które można wykorzystać w domu. Zachęcam do zaglądania. Na pewno pomogą one przetrwać ten trudny czas. Pozdrawiam  przedszkolaków! Życzę dużo zdrówka !

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://www.miniminiplus.pl/gry/kategoria/cyferki-i-liczenie

https://ciufcia.pl/

http://matzoo.pl/zerowka

http://esero.kopernik.org.pl/materialy-edukacyjne/filmy-edukacyjne/

http://pisupisu.pl


 

Witajcie!
„Zachęcam 6 latków do zabawy z czytaniem. Przesyłam materiały.
Pozdrawiam wszystkich przedszkolaków, Wychowawczyni.” 

 

24.06.2020
Materiały do ćwiczeń:

09.06.2020
Materiały do ćwiczeń:


02.06.2020
Materiały do ćwiczeń:

27.05.2020
Materiały do ćwiczeń:

19.05.2020
Materiały do ćwiczeń:

12.05.2020
Materiały do ćwiczeń:

05.05.2020
Materiały do ćwiczeń:

Materiały do ćwiczeń:

Materiały do ćwiczeń:
Głoska [z] – język trzymamy za dolnymi zębami.
Głoska [ź] – język leży płasko, nie unosimy go do góry.
Głoska [ż] – język unosimy do podniebienia, blisko górnych zębów (ale nie może on do nich dotykać!).
Język możemy sobie przytrzymywać palcem, żeby się nie unosił lub nie opadał (w zależności od ćwiczonej głoski).

Dodatkowa informacja do ćwiczeń: ćwiczymy po 5 minut każdego dnia.
Głoska [s] – język trzymamy za dolnymi zębami.
Głoska [ś] – język leży płasko, nie unosimy go do góry.
Głoska [sz] – język unosimy do podniebienia, blisko górnych zębów (ale nie może on do nich dotykać!).
Język możemy sobie przytrzymywać palcem, żeby się nie unosił lub nie opadał (w zależności od ćwiczonej głoski).
Pozdrawiam
Katarzyna Król

Zadanie dla przedszkolaków na 01.06.2020

Dzień dobry przedszkolaczki. Zapraszam do obejrzenia prezentacji:

A teraz w podręczniku str 96-97 zaznaczcie w labiryncie drogę do kościoła.


Zadanie dla przedszkolaków na 29.05.2020

Dzień dobry przedszkolaki. Witajcie.

W najbliższą niedziele obchodzić będziemy Uroczystość Zesłania DuchaŚwiętego. Zapraszam Was do obejrzenia programu ,, Ziarno”. Miłego oglądania 🙂


Zadanie dla przedszkolaków na 25.05.2020

Witajcie kochani. Dzisiaj jeszcze troszeczkę wspomnień o Janie Pawle II


Zadanie dla przedszkolaków na 22.05.2020

Witajcie przedszkolaki.

W najbliższą niedziele będziemy wspominać jak Pan Jezus czterdziestego dnia po zmartwychwstaniu  wstąpił do nieba.
Na początek fragment Ewangelii i krótki filmik:
a teraz zajrzyjcie do Waszych książeczek  do religii na str. 92- 93 i wykonajcie zadanie. Powodzenia. Pozdrawiam Was serdecznie.

Zadanie dla przedszkolaków na 15.05.2020

Witajcie przedszkolaczki. Dzisiaj jest 100 rocznica urodzin naszego rodaka św. Jana Pawła II zachęcam Was do obejrzenia filmu.


Zadanie dla przedszkolaków na 08.05.2020

Dzień dobry przedszkolaczki.

Gorąco Was witam wraz z Waszymi rodzicami.
Mamy miesiąc maj, który szczególnie poświęcony jest Matce Bożej.
Chcę Was zaprosić do katechezy,którą przeprowadzi Ks. bp. Jan Długosz. Życzę miłego oglądania.

27.04.2020

Dzień dobry.

Jak odbiorą Państwo podręczniki do religii ze szkoły to proszę, aby przedszkolaki pokolorowały kwiaty i dzieci otaczające Matkę Bożą w temacie: Przeżywamy maj z Maryją. Życzę wszystkim zdrowia i gorąco pozdrawiam.

20.04.2020 – 24.04.2020

Dzień dobry przedszkolaki wraz z rodzicami.

Bardzo dawno nie widzieliśmy się. Podręczniki Wasze pewnie jeszcze w szkole, więc dzisiaj troszeczkę wspomnień o minionych świętach. Proponuję program na You Tube: Ziarno- wielkanoc.
W przyszłym tygodniu popracujemy troszeczkę z podręcznikiem. Pozdrawiam Was i życzę miłego oglądania. Do zobaczenia Kochani

22.06. 2020– 26.06. 2020

Drodzy Uczniowie,
Wakacje już na nas czekają. Aby były udane pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa, które znajdziecie w załączonym pliku.
Życzę Wszystkim dobrego odpoczynku!

08.06. 2020– 10.06. 2020

Świetlica proponuje Wam na te trzy dni zabawy w państwa – miasta. Przypomnijcie sobie sąsiadów naszego kraju oraz najważniejsze polskie miasta. Nazwy miast możecie  wykreślić w tabeli. W kolejnym zadaniu trzeba połączyć w pary państwa i ich stolice a potem pokolorować flagi państw.

Miłej zabawy!


01.06. 2020– 05.06. 2020

DRODZY UCZNIOWIE!

1 CZERWCA – ŚWIĘTO KAŻDEGO Z WAS– DZIEŃ DZIECKA

Życzymy Wam w tym dniu zdrowia, realizacji planów, spełnienia marzeń, dużo radości, uśmiechu i żadnych trosk!

Aby wszystkie fajne dni

w żółwim tempie upływały,

by co dzień uśmiechał się

do Was świat cały.

By nigdy nie było

porannej pobudki

i wiał wiatr specjalny

co rozwiewa smutki.

A na ten tydzień świetlica proponuje, abyście przypomnieli sobie o prawach dziecka oraz poznali zabawy dzieci z różnych stron świata. Kiedy skończą się pomysły na tradycyjne polskie zabawy może zaczerpniecie  pomysły z innych krajów a przy okazji rozbudzicie w sobie ciekawość kultur i świadomość różnorodności otaczającego świata.

https://dzidziusiowo.pl/dla-dzieci/zabawy-dla-dzieci/2016-w-co-sie-bawia-dzieci-w-roznych-stronach-swiata

Udanych zabaw !


25.05. 2020– 29.05. 2020


18.05. 2020– 22.05. 2020

Kolejny tydzień przed nami. Każdy z Was wyobraża sobie kim będzie w

przyszłości?… W tej tematyce mamy dla Was propozycje zajęć:

➔ „Poznajemy miejsca pracy i różne zawody

 www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

➔ „Co robią różni ludzie?” – zabawa ilustracyjna (masaż) w parze z rodzeństwem lub

rodzicami.

Wykonujecie na plecach różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka.

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)

Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami).

➔ „Dziś zostanę” :

  1. malarzem – proszę przygotować papier, farby i namalować krajobraz jaki macie za oknem;
  2. sprzedawcą – zabawa w sklep;
  3. budowniczym – wykorzystując klocki dostępne w domu zbudujcie wymarzoną budowlę;
  4. ogrodnikiem – za zgodą rodziców zadbaj o kwiaty w domu lub w ogrodzie.

➔ „Rodzinne kalambury” – proszę przygotować karteczki z nazwami zawodów. Zadaniem

każdego gracza jest pokazanie gestem i ruchem jaki to zawód nie używając słów.

Udanej zabawy!


11.05. 2020– 15.05. 2020

Pogoda  zachęca obecnie do spacerów, zabaw na świeżym powietrzu a także planowania wyjazdów i wycieczek po ustaniu pandemii. Wszyscy czekamy na tę chwilę.

Jeżeli uważacie, że w naszym ojczystym kraju nie ma ciekawych miejsc, powiedzenie „Cudze chwalicie, swojego nie znacie” będzie miało dla Was wyjątkowe znaczenie. Poniżej macie link do prezentacji, która przybliży Wam najpiękniejsze i najciekawsze miejsca w Polsce, do których warto się wybrać.

Miłego oglądania!

https://www.wakacyjnyklimat.pl/100-najpiekniejszych-miejsc-w-polsce/


05.05. 2020– 08.05. 2020

Witam po majówce!
W tym tygodniu skupimy się na naszym zdrowiu.
Ogromny wpływ na to jak się czujemy ma to, w jaki sposób się odżywiamy…jak głosi stare przysłowie „ Jesteś tym co jesz!”

Zapoznajcie się z piramidą zdrowego żywienia, graficznym opisem różnych grup spożywczych produktów niezbędnych w codziennej diecie.

Polecam Wam krótki filmik na temat zdrowego odżywiania. https://www.youtube.com/watch?v=WfJSjDTkkYk
A teraz wyzwanie śniadanie!
Pomyślcie nad ciekawym przepisem na zdrowe i pełnowartościowe śniadanie.  Ma być zdrowo, kolorowo i pysznie.

Przesyłam Wam przepis na moje dzisiejsze śniadanie:

OMLET BANANOWY:
Oto, czego potrzebujecie:
– 2 jajka

– ok. 50 g płatków owsianych (lub jaglanych) plus 1 łyżeczkę otrębów owsianych,
– pół banana,
– łyżkę cynamonu,
Mieszamy ze sobą jajka i płatki owsiane, następnie dodajemy plastry cienko pokrojonego banana oraz dosypujemy cynamon. W międzyczasie na patelnię wlewamy małą łyżeczkę masła. Masę wlewamy na patelnię zostawiamy na około 3 minuty, przekręcamy na drugą stronę na około 1 minutę i omlet gotowy. Smacznego!

 


27.04. 2020– 29.04. 2020

W ostatnim tygodniu kwietnia  zachęcam do wysłuchania nagrania oraz nauki tekstu i melodii  piosenki pt. “ZIEMIA to wyspa zielona”. Niżej link do piosenki oraz link do piosenki w wersji karaoke. Zapraszam do wspólnego śpiewania.


20.04. 2020– 24.04. 2020

W tym tygodniu proponuję pracę plastyczną przestrzenną „Piekło – niebo” z wykorzystaniem techniki „orgiami”.

Macie podaną niżej instrukcję i wykaz potrzebnych materiałów.

A potem dla wszystkich entuzjastów świetlicowych zabaw muzyczno-ruchowych polecam ulubione

„Ram zam  zam”, Czekolada”, „Zumba kiks” oraz  „Socu baci”.

Życzę dobrej zabawy!


15.04.2020 – 17.04.2020

W czasie edukacji zdalnej chcemy dzielić się z Wami naszymi propozycjami dotyczącymi spędzania wolnego czasu w domu. Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Polecam gry matematyczne, krzyżówki w języku polskim i angielskim, kolorowanki, gry geograficzne i nie tylko.

Zresztą zobaczcie i wybierzcie sami!


06.04.2020 – 08.04.2020

Wykonałeś już wszystkie zadania szkolne i masz jeszcze wolny czas, który chcesz spędzić pożytecznie- świetlica proponuje – zrób własnoręczne ozdoby wielkanocne np.: 

– Ozdoby wielkanocne. Zrób to sam – DIY [No Ładne Rzeczy]. YouTube

– 24 Fajne pomysły na Wielkanoc. YouTube

– Jak zrobić ażurowe jajko z makaronu lub koronki. Pomysły plastyczne dla każdego. YouTube.

Pamiętasz zabawy:

– w kółko i krzyżyk,

– państwa – miasta,

– zimno – gorąco,

– statki.

Zaproś kogoś do wspólnej zabawy.

Zadbaj koniecznie o higienę pracy. Pamiętaj o przerwach pomiędzy poszczególnymi zajęciami.


Drodzy Rodzice! Aby zorganizować dzieciom wolny czas od nauki, serdecznie zapraszamy na naszą stronę, gdzie zamieszczać będziemy różne propozycje aktywności.

  1. Po skończonej pracy przy komputerze wykonaj ćwiczenia przy wybranej muzyce.
  2. Gry planszowe; warcaby oraz szachy, które bawią i uczą.
  3. Jeśli posiadacie czworonoga, zajmijcie się nim bardziej niż zwykle. (Możecie zrobić fotki, którymi pochwalicie się, gdy wrócicie do szkoły.)

30.03.2020 – 03.04.2020

W drugim tygodniu nauki proponujemy proste eksperymenty i prace plastyczne. Spędzajcie wolny czas twórczo i z pomysłem. Zaproście rodzeństwo i rodziców do wspólnej zabawy.

  1. Silnik rakietowy
  2. Loty małe i duże
  3. Banki mydlane
  4. Czy można leżeć na wodzie?
  5. Świat podwodny

Zapraszam do skorzystania ze strony https://www.wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu/ , na której znajdują się m.in. wskazówki jak wykonać w/w zadania. Znajdziecie tam cykl filmików z doświadczeniami, z pracami plastycznymi oraz zestawy zabaw do pobrania.


Miłej zabawy!

22.06.2020-26.06.2020

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi czeka na Was dużo wolnego czasu. Zachęcamy do spędzania go aktywnie, niekoniecznie przed komputerem :). Korzystajcie   z letniej pogody i długich dni, twórzcie wspomnienia, odkrywajcie i pielęgnujcie przyjaźnie, a gdy czasem dopadnie Was nuda, przenieście się w świat dwudziestolecia międzywojennego, by poznać ówczesne gry i zabawy. Z inicjatywy Biura Programu “Niepodległa”, w ramach projektu edukacyjnego łączącego przeszłość z teraźniejszością, powstały “Karty retro zabaw”, z których może skorzystać absolutnie każdy! Karty powstały na bazie książek, poradników i czasopism, po które chętnie sięgali nasi pradziadkowie, by przybliżyć obecnemu pokoleniu niezliczoną ilość zabaw “bez prądu” :). Jesteście ciekawi, na jakich aktywnościach upływał dzieciom czas okrągłe 100 lat temu? Kliknijcie w poniższe odnośniki, które przeniosą Was w czasie!


15.06.2020-19.06.2020

W wolnej chwili zobaczcie niezwykłe biblioteki w Polsce i na świecie:

1. https://okruchy.pl/ciekawostki/najpiekniejsze-biblioteki-swiata

Zbliża się koniec roku szkolnego, biblioteka szkolna   przypomina uczniom wszystkich klas  o obowiązku zwrotu wypożyczonych książek i podręczników szkolnych. Datę zwrotu podręczników wyznacza wychowawca.


08.06.2020-10.06.2020

Krótkie filmiki i prezentacje na YouTube związane z tematem książki.

Jak powstaje książka ilustrowana – dla uczniów klas1-3

https://www.youtube.com/watch?v=jgcWVmLqKTk

Jak powstaje książka – klasa 0 -3

https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

Zajęcia edukacyjne – Historia pisma i książki

https://www.youtube.com/watch?v=OwydJSAr1fw

Dzieje książki. Dla uczniów klas 4-8

https://www.youtube.com/watch?v=DVW-JE4_ujU

Dlaczego warto czytać?

 Informacje na temat co nam daje czytanie książek, dlaczego książka jest tak ważnym elementem naszej historii i codzienności.

https://youtu.be/YJtnMV-FTnY

 


01.06.2020-05.06.2020

Biblioteka szkolna poleca

Drodzy Uczniowie,

      czas na rozrywkę! Zachęcamy Was do… układania puzzli. Na pewno macie w domu tradycyjne puzzle, ale tym razem spróbujcie je ułożyć w wersji elektronicznej. Sprawdźcie swoją  spostrzegawczość i … cierpliwość. Liczba elementów różnorodna – od 12 aż do 300.

PUZZLE 

 https://www.jigsawplanet.com/

Ciekawe zagadki https://learningapps.org/994722

Sprawdź swoją wiedzę z gramatyki https://learningapps.org/2858590

Rebusy  https://czasdzieci.pl/dodruku/id,41f74-rebusy_naszych_czytelnikow.html?fbclid=IwAR3Nu2fmXsdl21EwDGPlcN1jgAqv95aBt72-5DTkgSdPwfI5mDKBpxIjtK8 

Kto jest autorem tych lektur?  https://learningapps.org/watch?v=p31oy5aw520  


25.05.2020-29.05.2020

Zbliża się Dzień Matki, dlatego też przedstawiam wam książki z mamą w roli głównej i zachęcam do ich przeczytania.
,,Bukiecik dla mamy” – Z  okazji Dnia Matki polecam wiersze i rymowanki dla kochanych mam.

Lista książek na temat rozwoju dzieci, wychowania i współczesnego świata, polecanych rodzicom.


18.05.2020-22.05.2020

Biblioteka szkolna poleca:
– Zapraszam uczniów klas VI-VIII na QUIZ – ową powtórkę ze znajomości lektur. Szczególna zachęta dla uczniów klasy VIII – jako powtórka przed czekającym Was egzaminem.
– Jan Paweł II

11.05.2020-15.05.2020

Drodzy uczniowie, zachęcam Was również do oglądania lektur w wersji sfabularyzowanej. Pamiętajcie jednak, że wersja filmowa czy teatralna może znacznie się różnić od pierwotnej, wersji książkowej! Dlatego zachęcam, żebyście najpierw przeczytali lekturę, a dopiero potem ją obejrzeli.
Jeśli lubisz, gdy ktoś Ci czyta, posłuchaj historyjek, które czytają m. in. Małgorzata Socha, Jacek Kawalec i Kuba Błaszczykowski.

04.05.2020-08.05.2020


Okres kwarantanny przedłuża się, nie możecie korzystać z bibliotek, dlatego zamieszczam linki do lektur szkolnych, udostępnionych bezpłatnie w Internecie z poszanowaniem praw twórców. Możecie też odsłuchać bezpłatne fragmenty audiobooków i obejrzeć  filmy zrealizowane na podstawie lektur. 


20.04 – 24.04.2020r.

Biblioteka szkolna poleca:

Polecam   do obejrzenia film  „Św. Papież  Jan Paweł II – Człowiek,  który zmienił  świat”

https://www.youtube.com/watch?v=Mk0TV3Cr3q8

Ponadto proponuję wirtualny spacer po Teatrze Wielkim w Łodzi

http://www.operalodz.com/spacer/                                                     

Naukę w domu z filmoteka szkolną
http://www.filmotekaszkolna.pl/

Wiersz do przeczytania -,,WIRUS”- M. Strzałkowska


„ZACHĘCAM DO CZYTANIA W DOMU!”   

Zachęcam w tych trudnych czasach uczniów  do spotkania z książką. Kto zdążył wypożyczyć książki z biblioteki szkolnej (a zrobiło to wielu czytelników) to ma zapewnioną lekturę. Wszystkim tym, którzy przeczytali już swoje książki i tym, którzy nie mają co czytać, proponuję poniższe portale internetowe. Tam każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie.

lektury.gov.pl

booklips.pl

wolnelektury.pl

www.empik.com/czas-w-domu

chmuraczytania.pl

polona.pl

polska-poezja.pl

audio-bajki.pl


Serdecznie polecam!

Kto powiedział, że podczas kwarantanny nie można podróżować ????

 Zapraszam was do zwiedzania świata z Nelą – małą reporterką.

https://vod.tvp.pl/website/nela-mala-reporterka,13364434

A dla wszystkich ciekawych świata:

https://vod.tvp.pl/website/dlaczego-po-co-jak,8231160


Zachęcam do przeczytania bajki: „BAJKA O ZŁYM KRÓLU WIRUSIE I DOBREJ KWARANTANNIE”.

Żeby łatwiej było Wam zrozumieć co się teraz dzieje obejrzyjcie filmik.

KLASA III 19.03.2020r.

Uczniowie klasy III powtarzają i utrwalają wiadomości z zakresu:

– tabliczka mnożenia i dzielenia w zakresie 100

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 np. 93-56=, 28+39=

– upływ czasu

– obliczenia kalendarzowe

– zasad ortografii

– części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek)

– czytania ze zrozumieniem
– wykonać pracę plastyczną wiosna lub Wielkanoc


KLASA I

Witam wszystkich pierwszoklasistów
Zapraszam do pracy w ramach zalecanej zdalnej nauki – oto propozycje:
-doskonalić czytanie wszystkich opracowanych tekstów z podręcznika (po powrocie będzie konkurs pięknego czytania)
– ćwiczyć pisanie z pamięci (2-3 zdania z wybranego tekstu)
– doskonalić dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem dostępnych pomocy (domino, karty liczbowe itp.)
– wykonać ilustrację (do wyboru) na temat:
* Idzie wiosna
* Moja rodzina
* Moje ulubione zwierzątko
Liczę na wasza kreatywność i zaangażowanie.

Pozdrawiam, wychowawczyni 🙂


KLASA III

Witam! W tym roku klasa III pisze sprawdzian trzecioklasisty.  W załączeniu przesyłam próbne arkusze, które należy zapisać na dysku i rozwiązać. Skany lub zdjęcia rozwiązań możecie przesłać na mojego maila. Wasza wychowawczyni.

Ciekawe strony internetowe do powtórzenia i utrwalenia wiadomości:

Język angielski:

08.06.2020

Witam

Zadanie na dzisiaj to „matematyczne zabawy”. Poćwiczcie rachunek pamięciowy. Wykonajcie dokładnie obliczenia oraz uzupełnijcie tabelę. Wpiszcie brakujące cyfry i znaki. Następnie pokolorujcie chmurki  z tym samym wynikiem jednakowym kolorem.

Pozdrawiam,

Zofia Walczak


01.06.2020

Witam

Dzisiaj macie zadanie z kalendarzem „Prawda – fałsz”. Żeby prawidłowo wykonać zadanie, przypomnijcie sobie kolejne dni tygodnia i nazwy miesięcy. Uzupełnijcie brakujące wpisy na kartce z kalendarza. Potem odczytajcie zdania i oznaczcie,  które z nich są prawdziwe.

Pozdrawiam Zofia Walczak


25.05.2020

Drodzy Uczniowie

Dzisiaj zapoznajcie się z tekstem „Jak nasza mama zreperowała Księżyc” J. Papuzińskiej. Następnie odczytajcie pytania i odpowiedzcie na nie pełnym zdaniem. Możecie szukać tej odpowiedzi w tekście, podkreślić a następnie starannie napisać. Zróbcie swojej Mamie niespodziankę, nauczcie się pięknie czytać. Postarajcie się wywołać uśmiech na twarzach Waszych Mam!

Pozdrawiam,

Zofia Walczak

15.05.2020

Witam

Dzisiaj poćwiczcie dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20. Porównajcie działania i wyniki. Przypomnijcie sobie znaki >, <, = i wpiszcie w odpowiednim miejscu.

08.05.2020

Witam

Dzisiaj przypomnijcie sobie zasady pisowni wyrazów z ,,ż”.Dopiszcie brakujące wyrazy tak, aby wyjaśniały pisownię.Następnie rozwiążcie krzyżówkę a potem ułóżcie i zapiszcie jedno zdanie z wybranym wyrazem ( na dole karty).

20.04.2020 – 24.04.2020

Witam,

Przeczytaj uważnie rozsypane wyrazy i ułóż zdania w  taki sposób, aby były poprawne. Napisz powstałe zdania w liniaturze najładniej jak potrafisz. Następnie podziel wyrazy na sylaby, głoski i litery. Wypisz wszystkie samogłoski. Pokoloruj na czerwono okienka z samogłoskami. Literami b lub d uzupełnij wyrazy w ostatnim ćwiczeniu. Odczytaj powstałe słowa głośno i wyraźnie.

Pozdrawiam

Zofia Walczak


 

Materiały powtórzeniowe i utrwalające przed egzaminem ósmoklasisty:

Jeśli będą jakieś kłopoty to proszę pisać do mnie na e-dzienniku – postaram się pomóc 🙂

Z myślą o wszystkich, którzy w najbliższych tygodniach będą realizować program nauczania poza szkołą 🙋‍♀🙋‍♂ Pi-stacja zaplanowała  darmowe webinary powtórkowe dla ósmoklasistów – poniżej szczegółowy harmonogram:

🎓 Ósmoklasiści:
 Wszystkie spotkania zaczynamy o godz. 19.00.
19 marca – https://youtu.be/e4JdOzkk7YI
26 marca – https://youtu.be/OunQ6Zg1UWs
2 kwietnia – https://youtu.be/CyT4zfKupeE
7 kwietnia – https://youtu.be/bze0cM-FbRk
16 kwietnia – https://youtu.be/0Ace5wW4NBM
Dołącz do wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/2921056361270986/


 

Świetne materiały powtórkowe dla wszystkich klas, w tym dla ósmoklasistów:

 

02.04.2020 Karta pracy klasa V


Zadania na dzień 19 marca 2020r.

Klasa IV

Dzień dobry, oprócz podanych wcześniej materiałów wydawnictwa Migra, proszę ułożyć w zeszycie przedmiotowym krzyżówkę z hasłem PROGRAMOWANIE. Wszystkie wyrazy mają być związane z informatyką.

Klasa V

Dzień dobry, oprócz podanych wcześniej materiałów wydawnictwa Migra, proszę o wykonanie w dowolnym edytorze tekstu (np. Word) tabeli zawierającej tygodniowy plan dnia na czas szkolnej kwarantanny. Pamiętajcie o formatowaniu tekstu i tabeli. Gotowe prace proszę przesłać na adres: monika.adamczyk27@gmail.com

Jeśli praca zostanie dobrze wykonana zostanie oceniona.

Klasa VI

Dzień dobry, oprócz podanych wcześniej materiałów wydawnictwa Migra, proszę o wykonanie w dowolnym edytorze tekstu (np. Word) tabeli zawierającej tygodniowy plan dnia na czas szkolnej kwarantanny. Pamiętajcie o formatowaniu tekstu i tabeli. Gotowe prace proszę przesłać na adres: monika.adamczyk27@gmail.com

Jeśli praca zostanie dobrze wykonana zostanie oceniona.

Klasa VII

Dzień dobry, oprócz podanych wcześniej materiałów wydawnictwa Migra, proszę o rozwiązanie quizu.

Wejdź na stronę:  joinmyquiz.com i wprowadź ten kod

464527

Pamiętaj aby login był Twoim nazwiskiem lub imieniem i nazwiskiem.

Quiz jest aktywny do 24 marca 2020 r.

Klasa VIII

Dzień dobry, oprócz podanych wcześniej materiałów wydawnictwa Migra, proszę o rozwiązanie quizu.

Wejdź na stronę:  joinmyquiz.com i wprowadź ten kod

835249

Pamiętaj aby login był Twoim nazwiskiem lub imieniem i nazwiskiem.

Quiz jest aktywny do 25 marca 2020 r.


Materiały ćwiczeniowe dla uczniów:

18 marca 2020r. 
Klasa VIII
Dzień dobry, proszę o wykonanie prezentacji na temat  Wpływ człowieka na środowisko. Prezentacja może być multimedialna lub mieć formę plakatu (technika dowolna). Wykonane prace omówimy i ocenimy po powrocie do szkoły lub w inny sposób.

17 marca 2020r.
Klasa V
Dzień dobry, bardzo proszę o powtórzenie,utrwalenie wiadomości i przygotowanie się do sprawdzianu z działu” Wirusy, bakterie, protisty i grzyby”. Zgodnie z wcześniejszą umową odbędzie się on  po naszym powrocie do szkoły. W przygotowaniu pomogą Wam:
1) ćwiczenia znajdujące się pod każdym tematem w podręczniku,
2)karta pracy Wiesz czy nie wiesz? str.90,
Skorzystajcie z dostępnych w Internecie platform edukacyjnych np:
e-podręczniki.Pozdrawiam.
Klasa VI
Dzień dobry bardzo proszę o powtórzenie i przygotowanie się do sprawdzianu, który będzie po naszym powrocie do szkoły. Zakończyliśmy dział”Kręgowce zmiennocieplne”, proszę wszystkich o powtórzenie i utrwalenie wiadomości z w/w działu. Pomogą Wam w tym:
1) ćwiczenia znajdujące się pod każdym tematem w podręczniku
2)karta pracy Wiesz czy nie wiesz str.115-116.
Skorzystajcie z dostępnych w Internecie platform edukacyjnych np:
e-podręczniki
Klasa VII
Witam, bardzo proszę powtórzcie i utrwalcie wiadomości o budowie
i funkcjonowaniu układu oddechowego.Pomogą Wam w tym:
1) treści z podręcznika,
2)ćwiczenia znajdujące się pod tematami,
3) inne źródła informacji np:platforma e-podręczniki.
Klasa VIII
Witam serdecznie ,proszę o powtórzenie treści z działu” Ekologia’ , zwłaszcza dotyczących  wpływu człowieka na środowisko i środowiska na człowieka.Uzupełnijcie wiadomości dotyczące Populacji i jej cech . Wykorzystajcie podręczniki i znajdujące się pod każdym tematem ćwiczenia oraz dostępne platformy edukacyjne np. :e-podręczniki. Pozdrawiam. W przypadku wątpliwości piszczcie do mnie w Librusie.
Zamieść to na stronie szkoły Informacje dla uczniów wysłałam również przez librusa.

Klasa IV
Dzień dobry, tak jak umawialiśmy się sprawdzian z działu IV odbędzie się po powrocie do szkoły. Proszę o staranne przygotowanie się. Wykorzystajcie treści z podręcznika, pytania znajdujące się pod tematami oraz platformy edukacyjne np: e- podręczniki.

Dzień dobry. W tym trudnym dla nas czasie zachęcam Was do modlitwy indywidualnej i rodzinnej, do lektury Pisma Świętego lub Biblii dla dzieci oraz do uczestnictwa we Mszy Św za pomocą telewizji, radia lub internetu.

Msze Święte w niedziele:

7.00 TVP 1

9.00 Program 1 Polskiego Radia

9.30 TV TRWAM

10.00 TV3 Lublin

11.00 TVP 1

13.00 TVP POLONIA

19.00 Program 1 Polskiego Radia

W  ciągu tygodnia 16- 23.03 2020

7.00 TVP1

20.00 TVP3 pasmo ogólnopolskie

Transmisje internetowe m.in.

parafia.bychawa.pl

Uczniów klasy III proszę o powtarzanie modlitw ( lub ich naukę), które znajdują się na końcu podręcznika.

Uczniów klasy VIII proszę o przypomnienie wiadomości o sakramencie bierzmowania oraz modlitw z książeczki ,, Przyjdź, Duchu Święty”.

Uczniów pozostałych klas proszę o przypomnienie wiadomości z ostatnich 5 katechez.

Pozdrawiam Was i życzę dużo zdrowia.

2 marca 2020r.

klasa VIII

Dzień dobry!
To już chyba nasza ostatnia lekcja przed Świętami.
W załączniku wysyłam instrukcję do wykonania. Proszę zapisać sobie załączniki na dysku. Karty pracy nie trzeba mi odsyłać.
Pozdrawiam!

klasa VII

Dzień dobry!
To już chyba nasza ostatnia lekcja przed Świętami.
W załączniku wysyłam instrukcję do wykonania. Proszę zapisać sobie załączniki na dysku. Karty pracy nie trzeba mi odsyłać.
Pozdrawiam!


23 marca 2020r.

Klasa VII

Instrukcja:
Załóż swoje konto na learningapps. Utwórz własny Login i hasło.
UWAGA!! Niech LOGIN to będą po 2 pierwsze literki z imienia i 2 z nazwiska oraz nr z dziennika, tak żebym mogła widzieć i rozpoznać kto to.
Dołącz do klasy podając link:
Wykonaj ćwiczenia.
Dla chętnych!!
Stwórz własną aplikację na learningapps z poznanych zagadnień z działu 5 (kolory, dni tygodnia, przybory szkolne, przedmioty). Prezentacje zapisz na swoim koncie Moje aplikacje. Wyślij mi link do swojej aplikacji. Na Waszą twórczość czekam do czwartku 26.03.2020.
Klasa VIII

19 marca 2020r.

Klasa VII 

Obejrzyj prezentację, a następnie pobierz i wydrukuj kartę pracy.

Klasa VIII

Pobierz kartę pracy i rozwiąż zadania zgodnie z instrukcją.


Klasa VII

Zad. 1. Pod tym linkiem znajdziesz zadania (Aufgaben) 1-6
Zad.2. Jaki to kolor?
Zad.3. Farben-Memory
PRZYBORY SZKOLNE
Zad. 1.
Zad.2.
Zad.3.
Zad.4.

Kolejne karty pracy dla klasy VII przygotowane przez nauczycielkę języka niemieckiego. Przed rozwiązywaniem plik pdf zapisz na dysku.


Klasa VIII
Zad.1.
Obejrzyj film, aby utrwalić wiadomości na temat zaimka dzierżawczego:
Zad.2.
Następnie rozwiąż zadania online:
a) Ćwiczenia online:
b) Test online:
Zad. 3.
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń pt. Wo hast du das gekauft?
Zad.4.
Pobierz kopię, wydrukuj i rozwiąż zadania. Jeśli nie masz jak wydrukować, przepisz zadania do zeszytu.Podobne ćwiczenie jest w zeszycie ćwiczeń:

Kolejne karty pracy dla klasy VIII przygotowane przez nauczycielkę języka niemieckiego. Przed rozwiązywaniem plik pdf zapisz na dysku.

Prezentacja i film o Zespole Szkół im. ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie

Oferta edukacyjna Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 im. mjr. H. Dobrzańskiego w Bychawie


Szanowni Państwo,
Rodzice Uczniów klasy VIII,
Wybór szkoły ponadpodstawowej to jedna z ważniejszych decyzji w życiu młodego człowieka. Ważne jest, aby wybory Państwa dzieci były odpowiedzialne, aby przy tych wyborach uwzględnić możliwości, zainteresowania, predyspozycje oraz przeanalizować kryteria wyboru poszczególnych typów szkół. Państwa dzieci mają do wyboru kontynuację nauki w liceum, technikum i branżowej szkole I stopnia. Każda z tych typów szkół to dobry wybór!
Przed podjęciem decyzji o wyborze typu szkoły i profilu klasy zachęcamy Państwa do wspólnej pracy z dzieckiem, z wykorzystaniem przygotowanej prezentacji.
Prezentację opracowała p. Iwona Lipiec – wicedyrektor, doradca zawodowy w Zespole Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie; wojewódzki konsultant do spraw doradztwa zawodowego w Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli.


Zadanie na dzień 20 marca 2020r.

Prezentacja z zakresu doradztwa zawodowego przeznaczona dla uczniów klasy 7 i 8.

24.03.2020r.

Klasa IV

Posłuchaj:


Klasa V

Powtórz wiadomości z zakresu życia i twórczości Stanisława Moniuszki.

Przeczytaj informacje o kompozytorze w załączeniu i naucz się słów piosenki.
Dla chętnych: naucz się grać Prząśniczki na flecie prostym.

 

 

 

 

Obejrzyj:

Muzyka w reklamie?

Posłuchaj świetnej piosenki.

Z jaką reklamą Ci się kojarzy?

Materiały powtórzeniowe i utrwalające.

Instrukcja dla uczniów kl 7.

Na załączonej prezentacji są zadania z przerobionego materiału z działu powietrze. Bardzo proszę o przerobienie tych zadań w celu utrwalenia treści nauczania. Przy temacie :Wodór i jego właściwości poproszę o dokończenie notatki z lekcji poprzedniej- patrz treści na slajdach i oczywiście zrobienie zadań. W treściach dodatkowych są zadania dla tych którzy nie opanowali jeszcze ustalania wzorów i uzgadniania reakcji oraz zadania rozszerzające dla tych którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę np.Dawid 😉

Jeśli będą jakieś kłopoty to proszę pisać do mnie na e-dzienniku – postaram się pomóc 🙂

Instrukcja dla klasy 8

Na zajęciach dostaliście kartę pracy z zadaniami utrwalającymi do sprawdzianu. W załączniku przesyłam ją dla tych , których nie było.

Bardzo proszę o zrobienie tych zadań gdyż po skończonej kwarantannie czeka Was sprawdzian. Bardzo proszę o opanowanie reakcji spalań oraz wzorów alkanów , alkenów i alkinów.

Gdyby były kłopoty z zadaniami to proszę pisać do mnie na e- dzienniku – postaram się pomóc 🙂

26.10.2020r. Morze Bałtyckie. KLASA VII


26.10.2020r. Bliski Wschód – kultura i gospodarka. KLASA VIII


08.06.2020r. Relacje Polski z sąsiadami. KLASA VI


08.06.2020r. Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki. KLASA VIII


05.06.2020r. Krajobraz wysokogórski Himalajów. KLASA V


01.06.2020r. Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji. KLASA VI


01.06.2020r. Ludność i gospodarka Australii. KLASA VIII


29.05.2020r. Krajobraz tajgi i tundry. KLASA V


26.05.2020r. Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego Polski. KLASA VII


25.05.2020r. Współczesne problemy Ukrainy. KLASA VI


25.05.2020r. Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii. KLASA VIII


22.05.2020r. Krajobraz śródziemnomorski. KLASA V


22.05.2020r. Handel w Polsce. KLASA VII


19.05.2020r. Regiony turystyczne Polski. KLASA VII


18.05.2020r. Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi. KLASA VI


15.05.2020r. Turystyka w Polsce. KLASA VII


15.05.2020r. Krajobraz pustyń gorących i pustyń lodowych. KLASA V


12.05.2020r. Transport wodny i lotniczy. Łączność. KLASA VII


11.05.2020r. Ameryka Północna i Ameryka Południowa – powtórzenie przed sprawdzianem. KLASA VIII


11.05.2020r. Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji. KLASA VI


08.05.2020r. Krajobrazy sawanny i stepu. KLASA V


05.05.2020r. Rodzaje usług. Transport lądowy. KLASA VII


28.04.2020r. Rolnictwo i przemysł Polski – podsumowanie. KLASA VII


27.04.2020r. Zmiany w przemyśle Niemiec. KLASA VI

27.04.2020r. Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata. KLASA VIII


24.04.2020r. Gospodarka morska. KLASA VII


23.04.2020r. Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa. KLASA VIII


21.04.2020r. W wilgotnym lesie równikowym i w lesie strefy umiarkowanej. KLASA V


17.04.2020r. Energetyka w Polsce. KLASA VII


16.04.2020r. Urbanizacja w Ameryce. KLASA VIII


15.04.2020r. Gospodarka Europy – powtórzenie wiadomości. KLASA VI


08.04.2020r. Karty pracy do tematu: Turystyka w Europie Południowej. KLASA VI (w wersji pdf i doc)


07.04.2020r. Karty pracy do tematu: Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe. KLASA V (w wersji pdf i doc)


02.04.2020r. Karty pracy do tematu: Ludność Ameryki. KLASA VIII (w wersji pdf i doc)


01.04.2020r. Karty pracy do tematu: Energetyka w Europie. KLASA VI (w wersji doc i pdf)


30.03.2020r. Karty pracy do tematu: Pogoda a klimat. KLASA V (w wersji doc i pdf)


Klasa V

Karty pracy do powtórzenia wiadomości:

Obejrzyj! Ciekawy film do tematu o pierwszych podróżach geograficznych.

Klasa VI 

Karty pracy do powtórzenia wiadomości:

Witajcie! Chcecie poćwiczyć i troszeczkę powtórzyć słówka z angielskiego. Ten lin jest dla Was. ZACZYNAMY 

Ciekawy pomysł na urozmaicenie aktywności fizycznej. Wymyślcie sobie słowo (na początek niech będzie koronawirus 🙂 ) i zgodnie z instrukcją wykonajcie zestaw ćwiczeń. Pozdrawiamy Was cieplutko.

Skip to content