Obwód Szkoły Podstawowej w Woli Gałęzowskiej obejmuje: Wola Gałęzowska, Wola Gałęzowska-Kolonia, Józwów, Gałęzów, Gałęzów-Kolonia Druga, Kowersk.
Obowiązkiem szkolnym w roku szkolnym 2017/2018 objęte są dzieci siedmioletnie (rocznik 2010). Zgłoszenia przyjmowane są od 13 kwietnia do 21 kwietnia 2017r. Ponadto, rodzice/prawni opiekunowie dziecka, które ma inne miejsce zameldowania niż miejsce zamieszkania składają oświadczenie o miejscu zamieszkania dziecka w obwodzie Szkoły Podstawowej im. Zofii Przewłockiej w Woli Gałęzowskiej.
Zasady rekrutacji:
- Postępowanie rekrutacyjne może się rozpocząć po uzgodnieniu z organem prowadzącym liczby oddziałów i ich liczebność z zachowaniem miejsc rezerwowych dla uczniów przybywających do szkoły w ciągu roku szkolnego zamieszkałych w obwodzie szkoły.
- W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzi komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
- Warunkiem udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie przez rodziców/prawnych opiekunów kandydata do dyrektora szkoły wniosku na druku określonym przez szkołę wraz z wymaganymi dokumentami.
- Kryteria rekrutacji do publicznej szkoły podstawowej:
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność rodziców/opiekunów prawnych kandydata,
- rodzeństwo kandydata spełnia w szkole obowiązek szkolny,
- szkoła znajduje się w miejscu pracy lub w pobliżu miejsca pracy rodziców/ prawnych opiekunów kandydata lub na trasie dojazdu do miejsca pracy rodziców/ prawnych opiekunów kandydata,
- kandydat ma możliwość dojazdu do szkoły autobusem szkolnym,
- nauka w klasie pierwszej jest kontynuacją wychowania przedszkolnego kandydata w szkole zlokalizowanej na terenie Gminy Bychawa,
- kandydat jest członkiem rodziny niepełnej.
- Kryteria wymienione w pkt. 5 podlegają następującej punktacji:
- 10 pkt,
- 10 pkt,
- 5 pkt,
- 5 pkt,
- 5 pkt,
- 5 pkt,
- 5 pkt,
- W wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat może uzyskać maksymalnie 45 pkt.
- Kandydaci będą przyjmowani do szkoły kolejno wg. uzyskanej liczby punktów w zależności od liczby wolnych miejsc.
- W przypadku uzyskania przez grupę kandydatów równorzędnych wyników decyzję o przyjęciu kandydata (kandydatów) podejmuje komisja rekrutacyjna.
- Terminy rekrutacji:
- Postępowanie rekrutacyjne odbywa się w terminie od 13 kwietnia do 28 kwietnia 2017 roku.
- Składanie wniosków i wymaganej dokumentacji o przyjęcie kandydata do klasy I odbywa się od 13 kwietnia do 21 kwietnia 2017 roku.
- Ogłoszenie wyników rekrutacji odbędzie się w dniu 28 kwietnia poprzez wywieszenie list na tablicy w szkole.
- W przypadku, gdy podane terminy dotyczące rekrutacji wypadają w dni wolne od pracy obowiązującym jest kolejny dzień roboczy następujący po danym terminie.
- Wymagane dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów rekrutacji zawartych w pkt. 5:
- orzeczenie o niepełnosprawności kandydata (oryginał dokumentu),
- oświadczenie o niepełnosprawności rodziców/ prawnych opiekunów kandydata,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów kandydata o spełnianiu przez rodzeństwo kandydata obowiązku szkolnego w tej szkole,
- oświadczenie rodziców/ prawnych opiekunów kandydata o miejscu pracy,
- oświadczenie rodziców/ prawnych opiekunów kandydata o możliwości dojazdu autobusem szkolnym kandydata do szkoły,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów, że nauka w klasie pierwszej jest kontynuacją wychowania przedszkolnego w szkole zlokalizowanej na terenie Gminy Bychawa,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów, że kandydat jest członkiem rodziny niepełnej .
- W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic/prawnych opiekunów kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej szkoły.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica/opiekunów prawnych kandydata z wnioskiem, o którym mowa w pkt. 12. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic/opiekun prawny kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w pkt. 9, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Formularze do pobrania: